Ahogy azt már többször is kifejtettem, a sales (értékesítési) oldal egy olyan típusú weboldal, melynek KIZÁRÓLAGOS CÉLJA a termékeink, szolgáltatásaink értékesítése. (Ennek alcélja, hogy piacra vigye a terméket és népszerűsítse azt, de a FŐ CÉL az értékesítés!)

A legfontosabb tulajdonsága, hogy KIZÁRÓLAG a lehetséges vásárlók, illetve vásárlók nyereségére összpontosít, arra, hogy miként szolgál MEGOLDÁSKÉNT a problémájukra, nehézségükre. Ebből kifolyólag TILOS azt érzékeltetned a látogatóval, hogy itt el akarsz adni valamit! Természetes, hogy értékesíteni szeretnél, és KELL is, ha meg akarsz élni belőle, de ezt NEM mondod meg a lehetséges vevőnek, hanem megmutatod neki, hogy a szolgáltatásod vagy a terméked hogyan fog segíteni neki megoldani a problémáját. Hogy ez a megoldás pénzbe kerül? Természetesen. De csak MIUTÁN már látja a megoldást – addig TILOS ezt megmondani neki!

Na, erről szól a következő mintegy 300 oldal, az egész eBook, hogy ezt miképp kell helyesen csinálni!

Figyelem!

Lehetséges, hogy olyan terméked van, amit a piac még eddig nem ismert, nem is találkozott vele. Mint például az a könyv, amit a fuvarozóknak írtam. Ettől függetlenül egy értékesítési weboldal önmagában képes ezt a terméket értékesíteni, sőt, ez el is VÁRT tőle!

Az értékesítési weboldalhoz hozzátartozik az is, hogy magát az értékesítési tevékenységet AUTOMATIKUSAN végzi (némi felügyelettel, ahogy írtam). Ha már egyszer felépítettünk, teszteltünk, beállítottunk, stb. egy megfelelő értékesítési weboldalt, utána annak képesnek kell lennie önállóan eredményeket produkálni. Miközben alszol, utazol, a családoddal töltöd a hétvégét, vagy épp az edzőteremben tornázol, a weboldal akkor is működik és hozza az eredményeket (eladásokat).

Az alábbi képen az egyik értékesítési weboldalamat láthatod. Annak is azt a részét, ami egy könyvet értékesít (egy kis részét). Link: http://aetr.hu/aetr-konyv.

Online marketing - Az értékesítési weboldal

Online marketing – Az értékesítési weboldal

 

Most nem megyünk még bele abba, hogy miként kell ezt megcsinálni. De az biztos, hogy a fuvarozó vállalkozók egyik legnagyobb problémája, hogy nem teljesen értik a rájuk vonatkozó jogszabályokat (néha tényleg elég hiányosak), a másik pedig ebből következik: ki vannak szolgáltatva a hatóságok kényének-kedvének. És nagyon komoly, sokszázezres bírságokba szaladnak bele.

 

Mire keresnek választ az emberek az Interneten?

Ha veszünk egy célcsoportot, például a fuvarozókat, akkor ők milyen problémákra keresnek megoldást? Milyen nehézségekkel néznek szembe? Mire várnak megoldást?

Arra, hogy miképp érthetnék meg végre a szabályokat, azt, amit elvárnak tőlük, a saját speciális területükre vonatkozóan, valamint arra, hogy miképp kerülhetik el a bírságokat és miképp legyenek kevésbé kiszolgáltatva a hatóságoknak. Ezekre keresik a megoldásokat.

Ezért már a fejléc keretében ezt fogalmaztuk meg, ha megnézed. Láthatod, hogy mellé tettük a könyv fotóját is, ami sejteti, hogy „lehet itt valami érdekes, talán valami magyarázatféle vagy szabályértelmezés”, ami nem engedi elmenni az oldalról! Legalábbis arra készteti, hogy maradjon egy kicsit és olvasson bele – hátha végre van itt valami!

Még egyszer mondom, most még nem megyünk ebbe bele, de nemsokára igen. Most csak azt akartam megmutatni, hogy egy sales (értékesítési) weboldal KIZÁRÓLAGOS, EGYEDÜLI célja és feladata a termék eladása, méghozzá úgy, hogy a látogató NE azt érezze, hogy valamit el akarunk adni neki, hanem azt, hogy itt van valami, ami a hasznára lehet. És a végén természetes lesz a vásárlás.

Az emberek hajlandóak fizetni, sőt, örömmel fizetnek olyan dolgokért, amikről úgy érzik, az a dolog tényleg hasznos lesz számukra vagy segíti őket. Amiben VALÓDI ÉRTÉKET látnak.

Tehát, a szabály az, hogy NEM magunkról beszélünk (nem is nagyon találsz ilyen linket, csak ha nagyon keresed, a Kapcsolat oldalon), hanem a LEHETSÉGES VEVŐ vagy VEVŐ PROBLÉMÁJÁRÓL, és arról, hogy van megoldás erre, és ezt a megoldást lehetséges megszereznie.

 

Online…

Online marketing - online eladás

Online marketing – online eladás

Most már láthatjuk, hogy a sales, vagy értékesítési weboldal egy olyan Internetes felület, melynek elsődleges célja az értékesítés (noha más típusú weboldalakon is történhet értékesítés, a sales típusú weboldalnak ez a kizárólagos, egyetlen célja és feladata). És az értékesített termék vagy szolgáltatás hasznos és értékes megoldásul szolgál mások számára.

Azt is mondhatnánk, hogy kizárólag azért készült, hogy egy terméket vagy szolgáltatást online értékesítsünk. (Az, hogy emellett címlistát és feliratkozókat gyűjtünk és adatbázist építünk, az elengedhetetlen és létfontosságú része a folyamatnak.)

A hangsúly azon van, hogy online. A gyakorlatban azt fogjuk majd látni, hogy az offline marketinggel összehangolva hozza a legjobb eredményeket (DM-levelek, promóciós termékek, plakátok, brossurák, stb.), mégis, az a célunk, hogy most az online marketingről, online értékesítésről beszéljünk. Vagyis arról, hogy hogyan élj meg jól KIZÁRÓLAG online értékesítés által.

A továbbiakban leginkább egy saját, nagyon jól teljesítő weboldalamon keresztül fogom bemutatni azt, hogy miképp működik ez az egész, és mik azok a feladatok, amiket feltétlenül el kell végeznünk. Szándékosan egy teljesen más területen, mint az online marketing. Konkrétan fuvarozóknak történő megoldások online értékesítésén keresztül, mert így könnyebb elvonatkoztatnod a dologtól és adaptálnod a saját vállalkozásodra.

 

Az értékesítési weboldal célja

Online marketing - online eladás

Online marketing – online eladás

Az értékesítési weboldalt tehát azért készítjük, hogy ennek segítségével értékesítsük a termékünket, szolgáltatásunkat. A cél az, hogy a lehető legtöbb értékesítést valósítsuk meg, a lehető legkevesebb energia- és pénz befektetéssel.

Más szóval: olyan rendszert kell felépítenünk, ami amellett, hogy eladja a termékünket, ezt legnagyobb részt automatikusan teszi. Egy olyan rendszerre van szükségünk tehát, ami szinte önállóan működik, éjjel-nappal szüntelenül dolgozik, és a mi közreműködésünk NÉLKÜL folyik az értékesítés, miközben mi épp az igazak álmát alusszuk vagy nyaralunk, vagy kint vagyunk a kertben a családunkkal, vagy…

Azonban, nem lesz mindenki vásárló, bármennyire is szeretnénk. Ez gyakorlatilag lehetetlen. Írtam már, hogy a látogatóknak csak mintegy 1-3%-a lesz közvetlen VEVŐ. Ők viszont NEM a címlistánk, hanem a FRISS látogatók. Ha ez lenne minden, még mindig éhen halnánk. És noha lehetetlen elérni, hogy a teljes címlistánk vásárló legyen, azt el lehet érni, hogy az adatbázisunk akár 20-40%-a az legyen. Egy online értékesítésnél ez nagyon jó aránynak számít (sőt, bármilyen értékesítésnél annak számít)!

Számold ki, hogy a te tevékenységed, vállalkozásod esetén ez mennyi ügyfelet jelentene! Számold ki, hogy mit jelentene ez pénzben!

Ha mondjuk, van 1000 név a címlistádban, akkor ez azt jelentené, hogy ebből 200-400 egyben vásárló is lenne. Nehezményeznéd ezt? Végezd el a házi feladatod! Számold ki, hogy ha a terméked 10.000 forintba kerül, akkor mennyi bevételt jelentene ez 200 vásárló esetén! És 400-nál? És ha 20.000 forintba kerülne? És ha nem 1000 név lenne a címlistádban, hanem 2000? Vagy 5000?

Látod, hol lehet a határ?

De ahogy azt korábban is írtam: ki KELL szolgálnod a látogatóidat (szerintem ezt egy párszor még le fogom írni)! Különben pár másodperc, és neked annyi! Tudod, 3-7 másodperc, és már csak történelem vagy. Elkattintanak és elfelejtenek örökre. Meg KELL tehát ragadnod őket, méghozzá egy-két szempillantás alatt (gyakorlatilag azonnal) és el KELL érned, hogy bekerüljenek a címlistádba.

De ami talán még ennél is fontosabb, hogy el KELL érned, hogy beszéljenek rólad!

Ugyanis bármilyen hihetetlen, nekem az eladásaim jelentős része (felmérésekből tudom) abból származik, hogy „az ismerősöm mondta”, „egy kolléga szólt, hogy vegyem meg”, „láttam a kollégánál a könyvet és nekem is kell belőle”, stb.

El KELL érned, hogy beszéljenek Rólad! Hogy továbbadjanak.

Na, ez már a vírus marketing (viral marketing) területe! Rendkívül fontos és hasznos dolog, ha megfelelően csinálod. De erről majd később.

Online marketing - adatbázis, címlista

Online marketing – adatbázis, címlista

Szükséged lesz ingyenes anyagokra is, amit egy egyszerű regisztrációt követően a látogatók rendelkezésére bocsátasz, mert ezzel építed a címlistádat. Ez talán lerágott csont, de amit biztosan tudok, hogy a bevételeidet elsősorban az határozza meg, hogy mekkora a címlistád mérete. Másodsorban pedig az, hogy mennyire minőségi ez a címlista, azaz, mennyire van megszűrve, minősítve, feldolgozva, stb. Egészen más számok jönnek ki akkor, hogy ha 1000 fős a címlistád, és más akkor, hogy ha 10000 fős. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a 10-szeres méretű címlista 10-szeres eladásokat produkál, mert azért vannak egyéb korlátozó tényezők is, de az biztos, hogy sokkal nagyobb bevételt hoz, mint az 1000 fős címlista.

Az is igaz, hogy vannak olyan területek, ahol nem lehet óriási méretű címlistát építeni (és nincs is szükség rá). Például, speciális, nagyon drága termékek esetén lehet, hogy csak pár száz fős lesz a címlistád, és ez fogja eltartani a vállalkozást. Ettől függetlenül törekedni kell arra, hogy a lehető legnagyobb méretű címlistát építsük fel.

Összefoglalva

Amikor sales (értékesítési) weboldalról beszélek, akkor ebbe beleértem a következőket:

  • Weboldal, ami azonnali eladásokat produkál. Ki mondta, hogy nem lehet azonnal eladni valamilyen terméket? El KELL adnia, mégpedig azonnal! (Az egy másik kérdés, hogy ezt úgy teszi, hogy eközben SEGÍT mások problémáinak megoldásában.)
  • Weboldal, ami képes a nagy százalékú (arányú) konvertálásra (erről még részletesen később). A látogatók hány százaléka lesz vásárló? Mennyien iratkoznak fel az ingyenes anyagokra, stb.?
  • Weboldal, ami adatbázist épít. Nagyon fontos a kapcsolattartás és a további eladások, ajánlások kérése miatt.
  • Weboldal, mely önmagában sok hasznos, ingyenes információt tartalmaz. Nem mindenki akar egyből vásárolni, sőt, az sem biztos, hogy fel akar iratkozni a hírleveleidre. De ettől még ottmaradhat az oldaladon, ha megfogja a tartalma, és olvashat hasznos írásokat, tartalmakat. Nagyon jól veszi ki magát és jelentősen nő a Te és az oldalad értéke is, ha mindenféle vásárlás nélkül önmagában is sok hasznos, ingyenes anyaghoz juthat hozzá. Valószínűleg elteszi a “Kedvencek” közé, és újból visszatér vagy felkeres, ír neked, tanácsot kér, esetleg másnak is ajánlja az oldalad.
  • Weboldal, amit ajánlanak másoknak, hogy ők is vásárolják az ott kínált termékeket, vagy olvassák el a cikkeket, töltsék le a hasznos (és általad engedélyezett) tartalmakat, iratkozzanak fel a hírleveleidre.
  • Weboldal, ami egy automata értékesítési rendszeren keresztül éjjel-nappal üzemel és „ontja a megrendeléseket”.

 

Tovább részletezem a témát az oldalsávban található bejegyzésekben, cikkekben. Olvasd el azokat is!

(Részlet a teljes mesterkurzus eBook-ból…)

 


Online értékesítési kurzus

Online értékesítési kurzus

 

Tudj meg még sokkal többet a témáról!

Irány az online értékesítéssel foglalkozó 1 hónapos, ingyenes email-tanfolyam ==>

 

 

Az anyagok szerzője: Kuzma Ferenc, 17 éves értékesítői és 6 éves online értékesítési tapasztalattal rendelkező tanácsadó.

(Az oldal feltöltés alatt áll. A tartalmat folyamatosan bővítjük. Addig is türelmedet kérem! Iratkozz fel az INGYENES anyagokra, és kezd el beépíteni vállalkozásodba az ott tanultakat!

Jó tanulást és sikeres alkalmazást kívánok!

Kuzma Ferenc, info@ertekesitesmegoldasok.hu )